Vol. 40, Nº 41 (2019): Envíos recientes
Mostrando ítems 21-30 de 30
-
Students’ learner-readiness empowers their imaginative-capacity as they interact while e-learning
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)Globally, knowledge economies are transforming to creative economies. Similarly, the Middle East region aligned initiatives empowering human-capital with creativity to generate innovation. In the Middle East, the ... -
The paradigm of the formation of linguoculture in the process of selfeducation of students in teaching a foreign language
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)The topicality of the research in the article due to the ongoing reforms in Russia in the political, economic, social and cultural levels, has caused the necessity of transformations in the system of higher education. ... -
Model of development of language personality of students in the process of learning a foreign language at the university
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)Rapid changes in the language, stimulated by dynamic socio-cultural transformations lead to a reorientation of values in relation to language and speech, a topic that is actualized by this article research. The aim of ... -
Shaping the readiness of future economists to international innovation
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)The relevance of the study the article sets out the existing contradictions in the system of higher education in preparing future economists for the international innovation activities and the need for a theoretical ... -
A percepção dos professores de Educação Física quanto à inclusão de estudantes público-alvo da educação especial (EPAEE) da rede municipal de Ji-paraná-RO. Brasil
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)A presente pesquisa objetiva analisar como está ocorrendo a atitude dos professores de Educação Física referente a inclusão dos Estudantes Públicos-Alvo da Educação Especial (EPAEE) na rede municipal de Ji- Paraná-RO. ... -
Narrativas digitales, relatos digitales y narrativas transmedia: revisión sistemática de literatura en educación en el contexto iberoamericano
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)Las narrativas digitales, relatos digitales y narrativas transmedia, han brindado aportes a diferentes ámbitos de estudio. Esta investigación se basó en la Revisión Sistemática de Literatura en las bases de datos: ... -
Contribución del enfoque constructivista al trabajo colaborativo en la educación superior
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)En la educación superior es primordial poder motivar y fomentar el trabajo colaborativo, cuya base consiste en compartir el conocimiento y efectuar la producción entre pares con una perspectiva altruista, de cooperación ... -
The Potential of Motivational Technologies in Humanities Education
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)The article explores the specific features of information perception, characteristics of consciousness and thinking of modern students who use social networking sites. By explaining some principles of information organization ... -
Propuesta de un taller de escritura creativa como estrategia didáctica para estimular la producción de textos en estudiantes del quinto año de Secundaria
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-11-25)Los estudiantes necesitan adentrarse en la producción de textos escritos de diversa tipología a través de talleres de escritura creativa que fomenten su motivación por leer y redactar con juicio crítico. El objetivo ... -
Las Tics como herramienta de interacción y colaboración en el área de Biología
(Grupo Editorial Espacios GEES, 2021, C.A., 2019-10-25)Las Tics han tenido un gran impacto en la Universidad Nacional de Loja dentro de las asignaturas de Química y Biología, con esto se pretende conocer la interacción que existe entre docente - estudiante y estudiante ...