Mostrar el registro sencillo del ítem
Entrepreneurship education and it’s impact on student’s intention to entrepreneurship
dc.contributor.author | PURWATI, Astri Ayu | |
dc.contributor.author | HAMZAH, Muhammad Luthfi | |
dc.contributor.author | SUHERMIN, Suhermin | |
dc.date.accessioned | 2022-10-19T13:33:09Z | |
dc.date.available | 2022-10-19T13:33:09Z | |
dc.date.issued | 2020-03-19 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/8962 | |
dc.description.abstract | This study aimed to analyze the influence of entrepreneurship education in improving student’s selfefficacy, motivation and intention in entrepreneurship. The sample of this research was 400 University students in Pekanbaru Indonesia. Moreover, the data was analyzed using structural equation modeling (SEM) approach with AMOS program. As the results, this study indicated that entrepreneurship education did not have a significant effect on motivation and intention, but had a consequence on entrepreneurial self efficacy. This study found no indication of motivation as a mediating variable between entrepreneurship education and entrepreneurial intention. However, other findings indicated that self efficacy could be a full mediation in the relationship of entrepreneurship education to students’ entrepreneurial intention. | en_US |
dc.description.abstract | El objetivo de este estudio es analizar la influencia de la educación para mejorar la autoeficacia, la motivación y la intención del alumno en el emprendimiento. La muestra de esta investigación fue de 400 estudiantes universitarios en Pekanbaru, Indonesia. Además, los datos se analizaron utilizando el enfoque del modelo de ecuación estructural (SEM) con el programa AMOS. Como resultado, este estudio indicó que la educación empresarial no tuvo un efecto significativo en la motivación y la intención, pero tuvo una consecuencia en la autoeficacia empresarial. Este estudio no encontró indicios de motivación como una variable mediadora entre la educación empresarial y la intención empresarial. Sin embargo, otros hallazgos indicaron que la autoeficacia podría ser una mediación completa en la relación de la educación empresarial con la intención empresarial de los estudiantes. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship Education | en_US |
dc.subject | Self-efficacy | en_US |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.subject | Entrepreneurial Intention | en_US |
dc.subject | Educación en emprendimiento | en_US |
dc.subject | Autoeficacia | en_US |
dc.subject | Motivación | en_US |
dc.subject | Intención Empresarial | en_US |
dc.title | Entrepreneurship education and it’s impact on student’s intention to entrepreneurship | en_US |
dc.title.alternative | Educación de emprendimiento y su impacto en la intención de los estudiantes para el emprendimiento | en_US |
dc.type | Article | en_US |