Mostrar el registro sencillo del ítem
The pedagogical potential of the sociocultural environment of the university as a factor in the formation of the communicative culture of students
dc.contributor.author | MA, Xiangfei | |
dc.contributor.author | BELOZERTSEVA, Natalya Vasilyevna | |
dc.contributor.author | ZATSEPINA, Elena Aleksandrovna | |
dc.contributor.author | MERKULOVA, Lyudmila Petrovna | |
dc.contributor.author | TATARNITSEVA, Svetlana Nikolayevna | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T15:34:39Z | |
dc.date.available | 2022-11-10T15:34:39Z | |
dc.date.issued | 2020-05-07 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/9349 | |
dc.description.abstract | The issues of the formation of the communicative culture of students in the socio-cultural environment of the university are of extreme importance, both for pedagogical science and for socio-cultural practice, which determines the relevance of the topic of the article. Objective: scientific, practical and experimental justification of the pedagogical potential of the socio-cultural environment of the university as a factor in the formation of the communicative culture of students youth. The practical significance of the study lies in the fact that it has developed an innovative image-building model aimed at equipping participants with a whole complex of important communicative skills. As a result, it was concluded that the study allowed us to determine recommendations related to increasing the effectiveness of the pedagogical potential of the socio-cultural environment of the university as a factor in the formation of the communicative culture of students. Key words: pedagogical potential, socio-cultural environment of the university, communicative culture, student youth. | en_US |
dc.description.abstract | Las preguntas de la formación comunicativa de la cultura de la juventud estudiantil en las condiciones de su ambiente social y cultural de la universidad son de la mayor importancia, tanto para el docente de la ciencia, y para el desarrollo socio-cultural de la práctica, lo que determina la relevancia del tema del artículo. El objetivo de la investigación científica-práctica y experimental de la justificación pedagógica de la capacidad de su ambiente social y cultural de la universidad como factor de formación comunicativa de la cultura de la juventud estudiantil. La práctica de la importancia de la investigación radica en el hecho de que en él desarrollado, yucatán campaa de imagen la modelo dirigida al armamento de los participantes una gama de importantes comunicativas habilidades y destrezas. En consecuencia, llegó a la conclusión de que el estudio ha permitido identificar las recomendaciones en relación con el aumento de la eficacia pedagógica de la capacidad de su ambiente social y cultural de la universidad como factor de formación comunicativa de la cultura de la juventud estudiantil. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | pedagogical potential | en_US |
dc.subject | socio-cultural environment of the university | en_US |
dc.subject | communicative culture | en_US |
dc.subject | student youth | en_US |
dc.subject | potencial educativo | en_US |
dc.subject | socio-cultural | en_US |
dc.subject | el entorno de la universidad | en_US |
dc.subject | de la comunicación de la cultura | en_US |
dc.subject | la juventud estudiantil | en_US |
dc.title | The pedagogical potential of the sociocultural environment of the university as a factor in the formation of the communicative culture of students | en_US |
dc.title.alternative | El potencial pedagógico del entorno sociocultural de la universidad como factor en la formación de la cultura comunicativa de los estudiantes | en_US |
dc.type | Article | en_US |